Skip to the content

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing draait om het aantrekken van klanten door het aanbieden van interessante en relevante content in iedere fase van het aankoopproces. Potentiële klanten vinden jouw informatie op blogs, zoek machines en social media.

Met inbound marketing hoef je niet, zoals bij traditionele marketing technieken te schreeuwen om de aandacht van potentiële klanten. Doordat je content aanbiedt die beantwoordt aan de vragen en problemen van jouw ideale klant trek je kwalitatieve bezoekers aan en bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid voor jouw bedrijf.

Inbound marketing in het kort

  • Richt je op bezoekers die actief op zoek zijn naar informatie
  • Verhoog je organische zichtbaarheid en traffic door het aanbieden van hoogwaardige content
  • Genereer leads met call-to-actions en landingpages
  • Automatiseer je marketing processen
  • Volg en analyseer ieder onderdeel van je online marketing en sales processen

 

De vier fasen van Inbound marketing

De inbound marketing methode deelt je online marketing activiteiten op in vier fasen:

1. Attract

Trek bezoekers naar je website met content die helpt met hun problemen en antwoorden geeft op hun vragen. Door het publiceren van blogs en plaatsen van content op sociale media afgestemd op je doelgroep.

2. Convert

Maak leads van anonieme bezoekers die verder op zoek gaan naar mogelijke oplossingen voor hun problemen. Door het aanbieden van downloadbare content op landingpages achter call-to-actions.

3. Close

Maak van leads klanten en ondersteun het besluitvormingsproces door het bouwen aan vertrouwen in de oplossing die jouw bedrijf biedt. Door e-mail marketing, klantmanagement en geautomatiseerde workflows.

4. Delight

Zorg ervoor dat ook je klanten toegang hebben tot de laatste en meest relevante content zodat zij promotors van jouw merk worden.

Inbound marketing diensten

Inbound marketing bestaat uit een strategische mix van doelgroep onderzoek, content creatie, website optimalisatie,  social media, lead generatie, e-mail automatisering en sales funnel ontwikkeling. Hieronder vind je een korte beschrijving van onze diensten.

Buyer persona ontwikkeling


Het in kaart brengen van je doelgroep is cruciaal voor het slagen van alle inbound marketing activiteiten.
We helpen je met het identificeren van de ideale doelgroep en vertalen deze naar een of meerdere buyer persona’s. We gebruiken deze buyer persona’s door heel het proces zodat we de juiste doelgroep bereiken.

inbound marketing buyer persona ontwikkeling

inbound marketing zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

We onderzoeken het zoekgedrag om inzicht te krijgen in de zoekintenties van de doelgroep. Hierop stemmen we de structuur en content van alle online uitingen af zodat deze optimaal vindbaar wordt in zoekmachines.


Blogging

Een van de meest effectieve manieren om nieuwe bezoekers naar je website te krijgen is het regelmatig schrijven van blog artikelen die aansluiten bij de vragen en problemen van jouw doelgroep. Ons team van copywriters helpt je hierbij door het schrijven van nieuwe artikelen of het redigeren van bestaande content.

inbound marketing blogging

inbound marketing campagnes

Inbound campagnes

Een inbound marketing campagne draait om het converteren van bezoekers naar leads.
We helpen je hierbij met het maken van opmerkelijke aanbiedingen en downloads. Deze worden aangeboden in een zogenaamde “conversie funnel” bestaande uit call-to-action’s, landingspagina’s, bedankt pagina’s en opvolg e-mail’s.


Content offers

De basis van een goede inbound campagne is het aanbieden van een interessant content offer in de vorm van te downloadbare kennisartikelen, ebooks, infografics, whitepapers, social media posts en meer. Ons team van copywriters en designers helpt met het bedenken en produceren van content afgestemd op de buyer persona’s.

Inbound marketing content offers

inbound makreting cost per click management

CPC management

Om je content extra zichtbaar te maken kan het helpen om online advertentiekanalen in te zetten. Wij helpen met het selecteren van de juiste kanalen en het inrichten en beheren van doelgroep gesegmenteerde CPC (Cost per click) campagnes.


Social media promotie

Door er voor te zorgen dat je content plaatst op de kanalen waar jouw doelgroep aanwezig is vergroot je de kans op kwalitatieve bezoekers op je website. Wij zorgen voor inzicht in het gedrag van jouw doelgroep op social media kanalen en stemmen de content hierop af. Door het regelmatig plaatsen van nieuwe relevante content creëren we contactmomenten met jouw doelgroep.  

inbound marketing social media promotie

inbound marketing e-mail marketing

E-mail marketing

We helpen je met het promoten van content middels e-mail campagnes en workflows. Hierdoor worden prospects op een geautomatiseerde manier door de buyers journey geleid en filteren we de juiste leads uit die aan sales kunnen worden overgedragen.


Data analyse en rapportage

We leveren overzichtelijke rapportage waardoor je inzicht krijgt wie je site bezoekt. We kijken naar welke content en campagnes voor bezoekers zorgen en waar ze vandaan komen. We berekenen je ROI zodat we weten wat werkt en bij kunnen sturen waar nodig.

inbound marketing data anaylse en rapportage
Wat kost inbound marketing?

Waar liggen jouw groeikansen?

Vraag nu de gratis inventarisatie aan en kom erachter waar online groeikansen voor jouw bedrijf liggen.



Vraag de gratis scan aan