Power Battery
Nieuwe website en strategie gericht op leadgeneratie
Wat. een. gaaf. bedrijf! Maar wat had Power Battery moeite om door te groeien naar de volgende fase. Als marketing collega namen we de volledige marketing en leadgeneratie uit handen. We zorgden voor een heldere strategie, stelde buyer persona’s op en creëerden een nieuwe website met gekoppelde CRM- & salestooling.
- Salesgerichte website
- Marketing collega
- Exponentiele groei in bezoekers en leads
- HubSpot CRM met sales en marketing tooling
- Constante contentreatie
Focussen op leads
Webwonders ontwikkelde een werkbare strategie voor groei. Beginnen bij het begin: de klant. We stelden buyer persona’s op en ontwikkelde een nieuwe website met oplossingen voor problemen waar klanten tegenaan lopen. We richten een CRM-systeem in om leads vast te leggen en ontwikkelde een “pipeline” ter ondersteuning van de sales. Dit zorgde voor inzicht en makkelijke rapportages om op te sturen, handig man! Allemaal leuk, maar voor de spreekwoordelijke garen op de klos was een lead-campagne nodig. Dit werd o.a. een calculator die gedownload kon worden en daar omheen creëerden we relevante content voor social media, blogs, vindbaarheid voor Google en dit alles met aansprekend design. Een ad-campagne mocht niet ontbreken om meer potentiële klanten te bereiken.
Als marketing collega (hi!) houden we de lijntjes kort, overleggen we wekelijks en schakelen meteen bij kleine vragen en nieuwe ontwikkelingen… oh en soms halen we nog koffie ook… ’t moet niet gekker worden.
Die strategie bleef staan, de uitvoer is wel 100 keer veranderd, dat gebeurd namelijk als je het écht goed wil doen: samen.
Opschalen met partner
Power Battery had als start-up moeite om door te stoten naar scale-up. Ondanks technologisch goud in handen en een onderscheidend product bleek het moeilijk om aan juiste leads te komen. Ze moesten alles zelf doen, hadden een eigen gemaakte website en twijfelde over het aannemen van een marketeer of aankloppen bij een bureau. De behoefte was een partner voor on- en offline contentcreatie. Dat liep iets anders… en da’s maar goed ook!
Leads.. leads… leads..
Deze aanpak als marketing collega zorgde voor een constante stroom aan kwalitatieve bezoekers (900% groei) en leads (3000% groei) Say what!? Ja 3000 pro-cent! Power Battery kon verder met waar het goed in was: business development, aantrekken van inversteerders en de doorontwikkeling van de producten. Wij ontzorgden op marketinggebied en gaven inzicht in de resultaten om bij te sturen.