Skip to content

TRC Advocaten

Inbound marketing strategie voor leadgeneratie en het versterken van klantrelaties

TRC Advocaten Overview

Voor TRC Advocaten, een middelgroot advocatenkantoor, ontwikkelden we een inbound marketing strategie, geheel aansluitend op de wens om online te groeien en daarnaast structuur en regelmaat in de marketingactiviteiten te brengen. Deze strategie is gericht op zowel het aantrekken van new business, als het versterken van de relatie met bestaande cliënten.

  • Inbound marketing
  • HubSpot integratie en implementatie
  • Inzicht in ROI
  • Strategisch plan
  • Duidelijk plan om op juiste doelgroep te richten
TRC Advocaten

Online zichtbaarheid voor de juiste doelgroep

De uitdaging van TRC Advocaten was dat er aan online marketing gedaan werd, alleen dat er geen inzicht was in of de juiste doelgroep bereikt werd, wat de activiteiten opleverden en wat het strategisch plan erachter was.

Het kantoor had de wens de marketingactiviteiten in de toekomst meer specifiek op het hogere marktsegment te richten om zo hun marketing aan te laten sluiten bij de door hen gewenste doelgroep. De aansluitende doelen voor deze strategie zijn:

  • Leads genereren
  • Relatie met huidige cliënten versterken
  • Meetbaar en inzichtelijk maken van marketingactiviteiten
  • Inzichtelijk maken en automatiseren sales en acquisitie
  • Enthousiasmeren, ondersteunen en ontlasten van interne organisatie op marketing gebied
Screencapture Kennis Trc Advocaten Nl Kennisdossier Erfrecht 2024 01 09 15 23 27

Online groeien met inbound marketing strategie

Om de groeiambitie van TRC Advocaten te realiseren, hebben we een actieve inbound marketing strategie ingezet, gericht op het aantrekken van de juiste doelgroep met interessante en relevante content in elke fase van de buyers journey. We hebben deze content via blogs, zoekmachines en social media ingezet om potentiële klanten te bereiken en hen te informeren over oplossingen voor hun problemen.

De ideale klant, de buyer persona's, hebben we gedefinieerd om onze strategie perfect te laten aansluiten. Dit heeft geleid tot meer en vooral de juiste bezoekers op de website. In verschillende sessies hebben we de doelgroep, buyer persona’s, de bijpassende strategie en de vereiste content vastgesteld.

Kennisoverdracht was cruciaal in onze samenwerking. We hebben de strategie samen geïmplementeerd en de organisatie waar nodig ontlast. Dit omvatte het opbouwen van een marketingdatabase, het versturen van e-mails, het ondersteunen bij het organiseren van evenementen, het creëren van content in samenwerking met onze vaste copywriter Ine van de Laar van Strike a Pose, en het verzorgen van workshops zoals blogschrijven. Deze workshops hebben de advocaten van TRC Advocaten geleerd hoe ze effectieve content kunnen produceren om hun kennis te delen.

We hebben ook stappen gezet om de website naar een nieuwe versie van Umbraco om te zetten en later een geheel nieuwe website te ontwikkelen. Dit frisse nieuwe webdesign, gebaseerd op inzichten uit de buyer persona's en verrijkt met nieuwe fotografie, heeft voor een verfrissende uitstraling gezorgd. De volledige integratie met HubSpot heeft onze inbound marketing strategie versterkt, waardoor we onze groeiambitie effectief hebben waargemaakt.

Resultaten

  • Doorlopende marketingactiviteiten, gebaseerd op een strategisch plan en gericht op de juiste doelgroep, resulteren in een gestage groei van het aantal leads
  • De betrokkenheid bij bestaande relaties is toegenomen, zichtbaar aan de groei van inschrijvingen voor evenementen en workshops.
  • De maandelijkse email update wekt grote interesse en het aantal volgers op LinkedIn is met 50% gestegen
  • De blogs trekken met groeiend enthousiasme meer websitebezoekers aan, een trend die blijft stijgen dankzij actieve inbound marketing campagnes
  • Belangrijk is dat we nu duidelijk inzicht hebben in de opbrengst van onze marketinginspanningen en de activiteiten op de website.
  • Geen black box meer, maar helder inzicht in marketing effort en de resultaten in duidelijke dashboards
  • Mooie, heldere nieuwe website die de merkbeleving van het kantoor, met haar mensen perfect weergeeft

Wil jij ook
een succesvolle
inbound marketing 
strategie?

Neem dan snel contact op voor een advies op maat

Ja goed idee!
0016 Whiteboard 7