Een vliegende start
voor B2B high tech
startups
Hoe creeër je een fundament zodat je online kan groeien?
Vragen van high tech startups die wij vaak horen:
- Hoe zorg ik dat ik snel online zichtbaar word?
- Hoe kan ik leads gaan genereren via mijn website?
- Er is zoveel keus wat betreft online marketing, welke strategie zorgt voor het meest groei?
- Er is veel media aandacht rondom de lancering van mijn product, hoe houd ik deze aandacht vast?
- Hoe zet ik online een schaalbare basis neer?
- Hoe creëer ik mijn 'merk'?
- Hoe vorm ik mijn zelfgebouwde website om naar een professionele website die als mijn bedrijf groeit met ons mee kan groeien?
Strategie voor de website en online marketing
De antwoorden op deze vragen liggen in de strategische keuzes die gemaakt moeten worden bij de start. Deze zijn afhankelijk van je tijd, budget en bereik. Voorafgaand aan het maken van de website en het starten van de marketing campagne bepalen we in één of meerdere strategische sessies wie de doelgroep is, hoe we deze gaan bereiken en welke content zij zoeken, dit is het fundament waarop we de website en marketing campagne bouwen.
Launch pad website
Snel online zijn, dat is essentieel. Een complete website neerzetten is niet zo 1-2-3 gepiept. Onze werkwijze is erop gericht om een stabiele, schaalbare basis te maken die snel online staat. Vervolgens werken we stap voor stap aan de uitbreiding van de website, zodat deze meegroeit met je bedrijf.
Onze ervaring is dat startups bijna altijd een website hebben, deze is vaak zelfgemaakt en sluit niet (meer) aan bij de groeiambitie van deze bedrijven. Deze basis zetten we om naar een professionele website, die klaar is om mee te groeien met jouw bedrijf. Heb je nog helemaal geen website? Geen zorgen, we zorgen ervoor dat je snel online bent en begint met een stevig fundament.
Marketing setup
Het vergroten van je de online zichtbaarheid, webbezoekers converteren of leadgeneratie. In de strategische sessie bepalen we wat je doelen zijn, en richten we een quick win campagne in om snel resultaten te boeken.
Wij werken in de basis vanuit de inbound marketing methodiek. Inbound marketing is de manier om je te profileren door content te delen en je expertise en kennis te tonen aan de buitenwereld. Je trekt klanten aan door het aanbieden van interessante en relevante content. Potentiële klanten vinden deze informatie bijvoorbeeld op blogs, via zoekmachines en op social media.
Marketing automation & CRM
Door gebruik te maken van slimme marketing en CRM software zijn we in staat volledig inzicht te geven in de processen en de resultaten. We implementeren deze software, zodat alle tools beschikbaar zijn bij start campagne.
Heldere rapportage
We leveren overzichtelijke rapportage waardoor je inzicht krijgt wie je site bezoekt en wat er op de website gebeurt. We kijken naar welke content en campagnes voor bezoekers zorgen en waar ze vandaan komen. Zo weten we wat werkt en wat niet en sturen we bij waar nodig.
Het fundament voor online groei
De website en marketing van een startup vragen om een andere strategie en aanpak dan die van bedrijven die zich al langer in het speelveld bevinden, omdat high tech startups een unieke oplossing voor een uniek probleem bieden, en de sales processen meestal lange trajecten zijn. Je zoekt een stevige basis die ten grondslag ligt aan je groei. Waar begin je?
Waar helpen we startups mee?
We helpen met het identificeren van de ideale doelgroep en vertalen deze naar een of meerdere buyer personas. We gebruiken deze buyer personas voor het opstellen van een maatwerk marketingplan zodat we met alle marketing activiteiten de juiste doelgroep bereiken.
- Ontwikkeling, ontwerp en beheer website
- Vindbaarheid website verbeteren (SEO)
- Online leadgeneratie en campagnebeheer
- Inrichten en beheren social media kanalen
- Bloggen en contencreatie (tekst en beeld)
- E-mail marketing en nieuwsbrieven
- Inrichting en beheer online advertenties (SEA)
- Promotie en registratie van events en seminars