Inbound marketing
Inbound marketing draait om het aantrekken van klanten door het aanbieden van interessante en relevante content in iedere fase van het aankoopproces. Met inbound marketing hoef je niet, zoals bij traditionele marketing technieken, te schreeuwen om de aandacht van potentiële klanten. Door het aanbieden van content die beantwoordt aan de vragen en problemen van jouw ideale klant trek je kwalitatieve bezoekers aan en bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid voor jouw bedrijf.
Inbound marketing in het kort
- Richt je op bezoekers die actief op zoek zijn naar informatie
- Verhoog je organische zichtbaarheid en traffic door het aanbieden van hoogwaardige content
- Genereer leads met call-to-actions en landingpages
- Automatiseer je marketing processen
- Volg en analyseer ieder onderdeel van je online marketing en sales processen
De vier fasen
van inbound marketing
1. Attract
Trek bezoekers naar je website met content die helpt met hun problemen en antwoorden geeft op hun vragen door het publiceren van blogs en plaatsen van content op sociale media afgestemd op je doelgroep.
2. Convert
Maak leads van anonieme bezoekers die verder op zoek gaan naar mogelijke oplossingen voor hun problemen door het aanbieden van downloadbare content op landing pagina's achter call-to-actions.
3. Close
Maak van leads klanten en ondersteun het besluitvormingsproces door het bouwen aan vertrouwen in de oplossing die jouw bedrijf biedt met e-mail marketing, klantmanagement en geautomatiseerde workflows.
4. Delight
Zorg ervoor dat je klanten toegang hebben tot de laatste en meest relevante content zodat zij promotors van jouw merk worden.
Inbound marketing diensten
Data analyse en rapportage
We leveren overzichtelijke rapportage waardoor je inzicht krijgt wie je site bezoekt. We kijken naar welke content en campagnes voor bezoekers zorgen en waar ze vandaan komen. We berekenen je ROI zodat we weten wat werkt en bij kunnen sturen waar nodig.
Zelf aan de slag met inbound marketing?
Download hier het e-book met waardevolle tips uit de praktijk!
Download e-book
Wat levert inbound marketing op?
Het begint met een goed gesprek over de doelen en ambities van jouw bedrijf en de vraag of inbound marketing hier een bijdrage aan kan leveren. Ons uitgangspunt is dat er een solide basis moet zijn voor het behalen van deze doelen en een gezonde ROI voordat we de samenwerking aangaan.
Vervolgens bestuderen we je huidige website en (online)marketingactiviteiten en kijken waar groeikansen liggen. Aan de hand van deze analyse presenteren we vrijblijvend een groeiplan voor jouw situatie.
Uitvoering groeiplan
We leveren onze inbound marketing diensten op basis van een maandelijkse service retainer. Met deze werkwijze borgen we de continuïteit van de werkzaamheden en leveren we een meetbare bijdrage aan de groei van jouw bedrijf. Ons team van specialisten werkt doorlopend aan het bouwen en besturen van jouw inbound marketing machine.
De prijzen voor onze standaard inbound marketing service retainers zijn afhankelijk van jouw groeiambities en variëren van €1.500,- tot €5.000,- per maand. Uiteraard is het ook mogelijk om de werkzaamheden op maat af te stemmen op jouw behoefte.